မိတ္ေဆြ၊ ညီအစ္ကို၊ ေမာင္ႏွမအားလံုးပဲ မဂၤလာပါဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ C# Graphics ေလ့က်င့္ခန္းေလးကို ဆက္ေလ့လာၾကည့္လိုက္ၾကရေအာင္။ အရင္အပတ္ေလ့က်င့္ခန္းမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ Fill Method ေတြကို အသံုးျပဳၿပီး Myanmar National Flag တစ္ခုကို ဖန္တီးယူခဲ့ၾကပါတရ္။ ဒီေန႔ ေလ့က်င့္ခန္းေလးမွာေတာ့ အေျခခံက်က်သိသြားေအာင္ ေနာက္သို႔ အနည္းငရ္ ျပန္ဆုတ္ၿပီး Graphic ဆြဲရာမွာ Pen ကို အသံုးျပဳႏိုင္ဖို႔အတြက္ Object ဘရ္လိုတည္ေဆာက္ႏိုင္မလဲ( )? ၊ အသံုးျပဳႏိုင္တဲ့ Constructor ေတြ ဘာေတြရွိေနအံုးမလဲ ဆိုတာေလးေတြကို ေဆြးေႏြးေပးသြားပါ့မရ္ဗ်ာ။
Pen Class ဟာ System.Drawing; ဆိုတဲ့ Library ရဲ႕ လက္ေအာက္ခံ Class တစ္ခုျဖစ္ပါတရ္။ Graphics တစ္ခု ဖန္တီးရာမွာ အရမ္းကို အေရးပါၿပီး မရွိမျဖစ္ လိုအပ္တဲ့ Tool တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတရ္။ ဒီလို Drawing Tool အတြက္ Pen ကို အသံုးျပဳေတာ့မရ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ Pen Object တစ္ခုကို မျဖစ္မေန တည္ေဆာက္ေပးရပါတရ္။ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ Pen Class က ခြင့္ျပဳေပးထားတဲ့ Constructors ေတြကို ေခၚသံုးလိုက္တာပါပဲဗ်ာ။ Constructor ကို မေခၚထားပဲနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ Pen ရဲ႕ အျခားေသာ Method ေတြ၊ Properties ေတြကို ေခၚသံုးလို႔ မရႏိုင္ပါဘူးဗ်(ဒီေတာ့ မိတ္ေဆြတို႔အေနနဲ႔ Pen ကိုအသံုးျပဳမရ္ဆိုတာနဲ႔ Constructor တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ေပးရမရ္ဆိုတာကိုေတာ့ မွတ္ထားေစခ်င္ပါတရ္)။
ကဲ… က်ေနာ္တို႔ သေဘာတရားေလးကို သိၿပီဆိုရင္ Pen Class မွာ က်ေနာ္တို႔ ေခၚယူအသံုးျပဳႏိုင္တဲ့ Constructor ဘယ္ႏွစ္ခုရွိလဲ ဆိုတာေလးကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္ၾကရေအာင္။ Pen Class မွာ Constructor အေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ေလးမ်ိဳး ေခၚသံုးႏိုင္ပါတရ္ဗ်ာ။ ေအာက္မွာ အမည္ေလးေတြနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ Syntax ေလးေတြကို ေဖာ္ျပေပးထားပါတရ္။ ေလ့လာၾကည့္လုိက္ၾကပါအံုးဗ်ာ။
Pen(Brush) – Constructor
Initializes a new instance of the Pen class with the specified Brush. Initializes a new instance of the Pen class with the specified Brush.
Pen(Brush, Single) – Constructor
Initializes a new instance of the Pen class with the specified Brush and Width.
Pen(Color) – Constructor
Initializes a new instance of the Pen class with the specified color.
Pen(Color, Single) – Constructor
Initializes a new instance of the Pen class with the specified Color and Width properties.
အဆင့္(၁)။ Drawing အတြက္ using System.Drawing;နဲ႔ using System.Drawing.Drawing2D;ဆိုတဲ့ Namespace ႏွစ္ခုကို ကိုေၾကျငာပါ။ ဒါမွ က်ေနာ္တို႔ project မွာ Graphics နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ Attribute ေတြကို ေခၚယူအသံုးျပဳႏိုင္မွာျဖစ္ပါတရ္ဗ်ာ။
Pen(Brush) – Constructor
Initializes a new instance of the Pen class with the specified Brush. Initializes a new instance of the Pen class with the specified Brush.
public Pen( Brush brush )
Pen(Brush, Single) – Constructor
Initializes a new instance of the Pen class with the specified Brush and Width.
public Pen( Brush brush, float width )
Pen(Color) – Constructor
Initializes a new instance of the Pen class with the specified color.
public Pen( Color color )
Pen(Color, Single) – Constructor
Initializes a new instance of the Pen class with the specified Color and Width properties.
public Pen( Color color, float width )ကဲ… အသံုးျပဳပံု Syntax ေတြကို နားလည္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေလ့က်င့္ခန္းေလးကို စလိုက္ၾကရေအာင္….။
အဆင့္(၂)။ က်ေနာ္တို႔ Form တြင္ Button ငါးခုနဲ႔ PanelControl တစ္ခုကိုသံုးထားပါတရ္။ Properties ေတြကိုေတာ့ ေအာက္ပါ Table အတိုင္း ျပင္ယူလိုက္ပါဗ်ာ။
Control Name Text Backgroud Color Button1 btnPen_BrushCtr Pen(Brush) Constructor - Button2 btnPen_BrushSingleCtr Pen(Brush, Single) Constructor - Button3 btnPen_ColorCtr Pen(Color) Constructor - Button4 btnPen_ColorSingleCtr Pen(Color, Single) Constructor - Button5 btnPensClass Pens Class - Panel1 pnPlotArea - Silver
အဆင့္(၃)။ Button မ်ားအတြက္ Coding ေရးယူျခင္း
ဒီေလ့က်င့္ခန္းမွာ တူညီတဲ့ Graphic တစ္ခုတည္းကိုပဲ Construtors ေတြေျပာင္းလဲၿပီး ဆြဲယူထားတဲ့အတြက္ Coding သေဘာတရားအားလံုးဟာ အတူတူပါပဲဗ်ာ။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္ Button တစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ Coding ခြဲ မေရးျပေတာ့ပဲ တစ္စုတစ္စည္းတည္း ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတရ္။
ေနာက္ဆံုး Button5 မွာေတာ့ Pens Class နဲ႔ Color တစ္ခုတည္းအသံုးျပဳၿပီး Draw and Fill Method ေတြထဲမွာ တိုက္ရိုက္ ေခၚသံုးႏိုင္တာေလးကို ေဆြးေႏြးေပးထားပါတရ္ဗ်ာ။ မိတ္ေဆြတို႔အေနနဲ႔ေတာ့ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတရ္။
Coding ေလးနဲ႔ ScreenShoot ေလးကို ၾကည့္လိုက္ရင္ေတာ့ မိတ္ေဆြတို႔အေနနဲ႔ ရွင္းျပစရာမလိုေလာက္ေအာင္ နားလည္သြားၾကလိမ့္မရ္လို႔ ထင္ပါတရ္ဗ်ာ။ မိတ္ေဆြအားလံုး ေလ့လာျခင္းျဖင့္ ေက်နပ္ႏိုင္ၾကပါေစဗ်ာ။
using System; using System.Drawing; using System.Windows.Forms; using System.Drawing.Drawing2D; namespace PenConstructors { public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); } private void btnPen_BrushCtr_Click(object sender, EventArgs e) { Graphics gr = pnPlotArea.CreateGraphics(); gr.SmoothingMode = SmoothingMode.HighQuality; gr.Clear(Color.Silver); using (Pen p = new Pen(Brushes.Blue)) { gr.DrawRectangle(p, 100, 50, 150, 200); } } private void btnPen_BrushSingleCtr_Click(object sender, EventArgs e) { Graphics gr = pnPlotArea.CreateGraphics(); gr.SmoothingMode = SmoothingMode.HighQuality; gr.Clear(Color.Silver); using (Pen p = new Pen(Brushes.SteelBlue, 10)) { gr.DrawRectangle(p, 100, 50, 150, 200); } } private void btnPen_ColorCtr_Click(object sender, EventArgs e) { Graphics gr = pnPlotArea.CreateGraphics(); gr.SmoothingMode = SmoothingMode.HighQuality; gr.Clear(Color.Silver); using (Pen p = new Pen(Color.LightBlue)) { gr.DrawRectangle(p, 100, 50, 150, 200); } } private void btnPen_ColorSingleCtr_Click(object sender, EventArgs e) { Graphics gr = pnPlotArea.CreateGraphics(); gr.SmoothingMode = SmoothingMode.HighQuality; gr.Clear(Color.Silver); using (Pen p = new Pen(Color.LightSteelBlue, 15)) { gr.DrawRectangle(p, 100, 50, 150, 200); } } private void btnPensClass_Click(object sender, EventArgs e) { Graphics gr = pnPlotArea.CreateGraphics(); gr.SmoothingMode = SmoothingMode.HighQuality; gr.Clear(Color.Silver); gr.DrawRectangle(Pens.Brown, 100, 50, 150, 200); } } }ခက္ခက္ခဲခဲ ဘာမွ မရွိပါဘူးဗ်ာ။ Pen ကို အသံုးျပဳၿပီး Graphics ဆြဲယူရာမွာ မိမိႏွစ္သက္ရာ ကာလာ နဲ႔ ဆြဲယူႏိုင္ဖို႔အတြက္ Color and Brushes ဆိုၿပီး Color Structure ႏွစ္ခုကို အသံုးျပဳႏိုင္ပါတရ္။ ဒုတိယ Parameter ေတြကေတာ့ မိမိ Pen ရဲ႕ အထူ၊အပါး(Width) ကို သတ္မွတ္ေပးတဲ့အခါမွာ သံုးတာပါဗ်ာ။ မိမိ ဖန္တီးလုိက္တဲ့ Constructor အေပၚမူတည္ၿပီး Color တစ္ခုတည္း သံုးမွာလား၊ Width ပါ ထည့္သံုးမလား ဆိုတာပဲ ကြာသြားမွာျဖစ္ပါတရ္။ ဖန္တီးယူရပံုက အရမ္းကို ရိုးရွင္းပါတရ္။
ေနာက္ဆံုး Button5 မွာေတာ့ Pens Class နဲ႔ Color တစ္ခုတည္းအသံုးျပဳၿပီး Draw and Fill Method ေတြထဲမွာ တိုက္ရိုက္ ေခၚသံုးႏိုင္တာေလးကို ေဆြးေႏြးေပးထားပါတရ္ဗ်ာ။ မိတ္ေဆြတို႔အေနနဲ႔ေတာ့ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတရ္။
Labels:
Graphics Programming
0 Responses so far.
Post a Comment